---

Eşti aici

Măsura ISPA 2000/RO/16/P/PT/003 - “Construcţia şi reabilitarea secţiunilor 4 şi 5 din autostrada Bucureşti-Constanţa”

In cadrul Memorandumului de Finanţare încheiat de Comisia Europeana si Guvernul României pentru finanţarea acestui proiect au fost semnate un număr de 3 contracte:

 

1. ISPA 2000/RO/16/P/PT/003/01 - Studiu pentru detalii de execuţie, documentaţie de atribuire şi supervizare pentru construcţia şi reabilitarea secţiunilor 4 şi 5 din autostrada Bucureşti - Constanţa

Valoarea contractului:​ 3.725.074,93 euro,​ din care:
Contribuţia UE prin ISPA: 2.793.806,20 euro
Bugetul de Stat: 931.268,73 euro
   
Data semnării:  14.09.2001
Data finalizării: 28.02.2010
Consultant: Louis Berger

 

2. ISPA 2000/RO/16/P/PT/003/02 - Construcţia secţiunii 4, Drajna -Feteşti, din autostrada Bucureşti - Constanţa

Valoarea contractului:​ 64.549.332,05 euro, din care:
Contribuţia UE prin ISPA: 48.411.999,04 euro
Bugetul de Stat: 16.137.333,01 euro
   
Data semnării: 09.12.2003
Data finalizării*: 30.12.2009
Contractor: JV Astaldi -Max Bogl - CCCF

 

3. ISPA 2000/RO/16/P/PT/003/03 - Reabilitarea secţiunii 5, Feteşti - Cernavodă, din autostrada Bucureşti - Constanţa

Valoarea contractului:​ 26.869.986,73 euro, din care:
Contribuţia UE prin ISPA: 20.152.490,05 euro
Bugetul de Stat: 6.717.496,68 euro
   
Data semnării: 09.12.2003
Data finalizării*: 09.06.2008
Contractor: JV Astaldi -Max Bogl - CCCF

*) Notă: Pentru contractele de execuţie, data finalizării include şi perioada de garanţie a lucrărilor.

 

Obiectivele proiectului:

  • construirea a 36,6 km de drum cu profil de autostradă; 
  • construirea a 9 pasaje şi a 4 poduri; 
  • realizarea a 4 spaţii de servicii;
  • realizarea Centrului de Întreţinere şi Coordonare, precum şi a platformei aferente acestuia, pe o suprafaţă de 49.000 mp.

Avantajele implementării proiectului:

  • îmbunătăţirea fluxurilor comerciale;
  • prevenirea apariţiei blocajelor în trafic, prin creşterea capacităţii drumului;
  • dezvoltarea turismului românesc şi a economiei, în ansamblu;
  • cresterea vitezei de deplasare pana la 120 km/h; 
  • reducerea accidentelor grave şi a numărului de morţi cu aproximativ 60 %