---

Eşti aici

An curent

Arhiva

 

Documentația pentru proiectarea și execuția celui de al doilea Tronson al drumului expres Craiova-Piteşti a fost înaintată astazi la ANAP spre validare. Acest nou Tronson este împărţit în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200, respectiv km 36+200 şi 57+550.

 

Cel de al doilea  Tronson, care urmează să fie construit  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, va traversa  teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

 

Valoarea estimata a acestui nou Tronson este de 1,476,349,583.89 Lei făra TVA din care Lotul 1 - 671.388.626,66 Lei fără TVA şi Lotul 2 - 804.960.957,23 Lei fără TVA.

 

Documentaţia pentru primul Tronson al drumului expres Craiova – Pitești, cu o valoare estimată de 479.802.905,88 Lei fără TVA,  a fost înaintată ieri către ANAP, spre validare.

 

Cuprins între km 0+000 şi 17+700, Tonsonul I ar urma să fie construit între varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj . Acest prim Tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.

 

Informații suplimentare:

 

Pe cei 121,185 km  ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră.  Acest drum va avea  4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens) şi  va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.

Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m.

 

S-au făcut toate eforturile pentru ca  proiectul să beneficieze de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei  cu aproximativ 3 ani mai devreme , CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil.

 

Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud - Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene.

 

Construcția acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de Sud – Vest a României.

 

 

 

 

                                                                                                                                   CNAIR S.A