---
---
Asistenta tehnica pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru varianta de ocolire Galati
Valoarea totală eligibila a acestui proiect este de 1.196.484,00 Lei, (fara TVA), din care 828.565,17 lei reprezintă contributia nerambursabila a Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională (69,25% din valoarea totala eligibila), diferenta fiind asigurata prin bugetul de stat.
Obiectivele proiectului:
Obiectivele principale ale prezentului proiect sunt:
Lungime de L=33,600 km, care se desprinde din DN 25 prin Nodul rutier Traian, supratraverseaza DN25 si Calea Ferata Tecuci - Galati, traverseaza Vaile Branistea si Odobascu, apoi Valea Rusca Mare, dupa care se indreapta spre nord – vest, pe la originea Vaii Obreja, iar de aici spre sud – est, traversand Balta Malina pe la originea acesteia, la sud de localitatea Smardan.
Dupa traversarea DJ 251, Varianta 1 – rosie, se indreapta spre nord – est, apoi printr-o curba la dreapta cu R = 4000 m si un aliniament trece de pe zona de platou, in campia Bratesului si a Prutului. In continuare printr-o alta curba la dreapta cu R = 4000 m, trece prin apropierea coltului din nord a Lacului Brates, indreptandu-se spre DN 2B.
Trebuie mentionat ca DN 2B spre Vama Giurgiulesti este situat in vecinatatea caii ferate si in consecinta, traseul existent trebuie deplasat in partea stanga, in scopul realizarii racordarii Variantei de ocolire la acesta printr-un Sens giratoriu.
Viteza de proiectare a traseului, atat in plan orizontal cat si in plan vertical, este de 100 km/h.
Avantajele implementării proiectului:
Planul Operational Sectorial de Transport dezvoltat recent subliniază importanta dezvoltării retelei RTE-T si, de asemenea, recomandă necesitatea construirii de variante ocolitoare. Acestă recomandare abordează o problemă majoră de trafic si anume faptul că multe drumuri nationale traversează de fapt centrul oraselor, fapt care generează o serie de probleme:
Ø viteză redusă pentru traficul de tranzit,
Ø contributie la congestionarea traficului în centru,
Ø aspecte de sigurantă,
Ø poluarea atmosferică în centru.
Solutia avuta in vedere este aceea de a realiza Variante de ocolire, menite să separe fluxurile de trafic, astfel incat traficul de tranzit să fie directionat spre varianta de ocolire.
Principalul avantaj al unei variante ocolitoare este viteza crescută a traficului de tranzit. Acest avantaj rezultă din folosirea unei sectiuni de drum national, cu vitezele legale si medii aferente, în locul unei sectiuni urbane. De asemenea, costurile de călătorie se reduc pentru traficul care tranzitează orasele, care reprezintă în prezent strangulari majore ale traficului, atât pentru pasageri, cât si pentru transportul de marfă. În final, dar nu în cele din urmă, conditiile de sigurantă ale traficului sunt în mod vizibil îmbunătătite.
In cadrul acestui proiect a fost semnat urmatorul contract de servicii:
Asistenta tehnica pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru varianta de ocolire Galati
Valoarea contractului: |
991.843,28 |
Contribuția UE ce urmeaza a fi acordata prin FEDR: |
686.851,47 |
Bugetul de Stat: |
304.991,81 |
Data semnării: Data de incepere a serviciilor: |
24.02.2012 29.02.2012 |
Durata de implementare: |
11 luni |
Contractant |
Asocierea S.C. TRACTEBEL ENGINEERING S.A. & S.C. ACCIONA INGINERIERIA S.A |
Ø In data de 28.08.2012 a fost semnat Actul Aditional nr. 1 in vederea extinderii duratei contractului de la 7 luni la 9 luni.
Ø In data de 28.11.2012 a fost semnat Actul Aditional nr. 2 in vederea extinderii duratei contractului pana la 11 luni, respectiv 29.01.2013.
Ø Actul aditional nr. 3 a fost semnat in data de 28.01.2013 ce are ca obiect extinderea perioadei de executei/implementare pana la 19 luni, respectiv 29.09.2013.
Actualizat la data de 03.09.2013.
Copyright © 2016 - C.N.A.I.R. S.A