---
---
PROIECTE FINANTATE PRIN INSTRUMENTE STRUCTURALE
Începând din luna ianuarie 2007, Romania beneficiaza prin intermediul Instrumentelor Structurale de sprijin financiar nerambursabil pentru sustinerea dezvoltarii sale si participarea la Politica de Coeziune a Uniunii Europene.
Pentru sectorul transporturi, prioritatile, obiectivele si alocarea financiara sunt realizate prin Programul Operational Sectorial Transport 2007 - 2013
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România este unul dintre principalii beneficiari ai proiectelor finantate in cadrul Programul Operational Sectorial Transport, o mare parte a fondurilor comunitare nerambursabile pentru sectorul transporturi fiind destinate proiectelor de dezvoltare si modernizare a infrastructurii rutiere nationale.
Stadiul Proiectelor promovate de CNADNR in cadrul Programului Operational Sectorial Transport
Pentru proiectele de infrastructura rutiera sprijinul financiar nerambursabil este acordat de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune si respectiv Fondul European de Dezvoltare:
Fondul de Coeziune (FC) - contribuie la întarirea coeziunii economice si sociale a statelor membre ale Uniunii Europene, în vederea promovarii unei dezvoltari durabile. Prin Fondul de Coeziune se finanteaza proiecte care promoveaza dezvoltarea retelelor trans-europene, in special proiecte de interes european precum si proiecte în domeniul mediului, cum ar fi surse regenerabile de energie. Proiectele promovate de catre CNADNR vizeaza modernizarea si dezvoltarea axelor prioritare TEN-T încadrându-se in Axa Prioritara 1 a POS T - Domeniul Major de Interventie 1:
I. Proiecte Aprobate
Constructia Variantei de Ocolire Targu Mures
II. Proiecte in evaluare
Constructia Variantei de Ocolire Bacau
Fondul European pentru Dezvoltare Regionala (FEDR) - contribuie la cresterea coeziunii economice si sociale si reducerea decalajelor regionale, prin sprijinirea dezvoltarii si ajustarii structurale a economiilor regionale, inclusiv conversia regiunilor aflate în declin industrial si a regiunilor ramase în urma, cooperarii frontaliere, transnationale si interregionale; Proiectele promovate de catre CNADNR vizeaza modernizarea drumurilor nationale situate în afara Axei Prioritare TEN-T nr.7, (încadrându-se in Axa Prioritara 2 - Domeniul Major de Interventie 1) precum si îmbunatatirea sigurantei circulatiei (Axa Prioritara 3 - Domeniul Major de Interventie 2):
1. Proiecte aprobate
1.4 POST/2009/2/1/004 - Reabilitare DN 1H, Zalau – Alesd
1.6 POST/2010/2/1/006 - Constructia variantei de ocolire a Municipiului Alexandria
1.7 POST/2010/2/1/007- Constructia varianta de ocolire a Municipiului Caracal
1.8 POST/2010/2/1/008 - Modernizarea DN5, Bucuresti Adunatii - Copaceni (km 7+573 - km 19+220)
1.9 POST/2011/2/1/009 Constructia variantei de Ocolire Sacuieni
1.10 POST/2011/2/1/010 Constructia variantei de ocolire Carei
1.11 POST/2011/2/1/011 Reabilitarea DN6, Alexandria-Craiova (km 90+190-km 222+183)
I.12 Asistenta tehnica pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Varianta de Ocolire Galati
I.15 Varianta de Ocolire Tecuci
1.16 Varianta de ocolire Craiova Sud
1.17 Varianta de ocolire Mihailesti
I.19 Revizuirea si actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru varianta de ocolire Satu Mare
I.20 Reabilitare DN56 Craiova - Calafat, km 0+000 - km 84+020
I.21 Reabilitare DN66 Rovinari Petrosani, km 48+900 – km 126+000
I.22 Reabilitare DN76 (E79) Deva - Oradea
I.23 Modernizare DN29, Suceava - Botosani, km 0+000 - km 39+071
I.24 Pasaj suprateran peste drumul de centura a Municipiului Oradea in zona strazii Ciheiului
I.25 Pasaj suprateran peste drumul de centura a Municipiului Oradea in zona strazii Nojoridului
I.26 Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu
I.27 Reabilitare pod Giurgiu, peste Dunare, pe DN5 km 64+884
I.29 Reabilitare DN14 Sibiu Medias Sighisoara, km 3+500 - 51+100 si km 57+500 - 89+400
I.30 Modernizare DN73 Pitesti - Campulung - Brasov km13+800 - km 42+850; km 54+050 - km 128+250
2. Proiecte in evaluare
Proiecte retrospective:
1. Largire la 4 benzi de circulatie a DN 73 intre km 7+000 - km 11+100 si drum de legatura cu DN73D
2. Reabilitare DN1C Dej - Baia Mare, km 61+500 - km 147+990
3. Reabilitare DN1H Zalau - Rastoci, km 75+446 - km 128+823
4. Constructia Variantei de ocolire Suceava
~
Pentru mai multe detalii despre Programul TRANS accesati www.ampost.ro.
Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro.
Continutul acestui material nu reprezinta în mod necesar pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Mobilitate în România. Conexiuni cu Europa.
Proiect cofinantat de Uniunea Europeana prin Fondul European de Dezvoltare Regionala si Fondul de Coeziune.
Copyright © 2016 - C.N.A.I.R. S.A