---

You are here

Achitați peajul corect!

Reamintim importanța achitării corecte a tariful de trecere pe podurile de la Fetești - Cernavodă și astfel evitarea aplicării amenzii contravenționale.

CNAIR dorește să vă asigure că sistemul informatic prin care este gestionat peajul este de încredere și funcționează fără erori.

Sistemul care gestionează plățile efectuate de utilizatorii care achiziționează serviciul (peaj) compară automat numerele de înmatriculare pentru care s-a platit cu numerele care circulă efectiv pe drum, prin imaginile preluate de camerele video. În plus, procesul de verificare se efectuează ulterior și manual, de agenții constatatori care aplică sancțiunile contravenționale.

De la introducerea achitării peajului prin sistemul informatic de monitorizare și gestiune în anul 2015 sancțiunile contravenționale aplicate, au avut următoarele cauze:

  • neachitarea peajului de către utilizatori;
  • introducerea eronată a numărului de înmatriculare la achitarea tarifului și neverificarea acestuia de către utilizator care nu observă eroarea atunci când semnează (la achiziția prin puncte fizice) sau când transmite mesajul (la achiziția prin SMS la munărul 7577);
  • nefinalizarea procesului la achizitia prin SMS prin netransmiterea celui de-al doilea mesaj de confirmare cu răspunsul „DA”.

Astfel, pentru evitarea erorilor de la achiziția peajului și evitarea formării coloanelor de vehicule la stația de taxare de la Fetești, CNAIR face apel la utilizatori să:

  • acorde o atenție sporită numărului de înmatriculare pentru care efectuează plata;
  • verifice cu atenție numărul de înmatriculare din documentul „copie client” sau mesajul de confirmare a plății prin SMS sau prin alte mijloace de plată operate direct de utilizator;
  • confirme numărul de înmatriculare prin mesajul „DA” transmis prin SMS;
  • achite anticipat peajul, situație în care trebuie să circule pe benzile centrale marcate cu semnul e-Tarif („e-tarif”) ajutând astfel la fluența traficului rutier.

De asemenea, reamintim că:

  • valabilitatea unei treceri este de 12 luni de la data achiziției și poate fi utilizata o singura data oricând în această perioadă;
  • peajul poate fi achitat până la ora 24:00 a zilei următoare efectuării trecerii.

Pentru a facilita plata peajului și rovinietei de către utilizatori, CNAIR pune la dispoziția acestora peste 1.250 de puncte de vânzare proprii și ale partenerilor autorizați, astfel:

           Puncte de vanzare asistate de operator (peste 1.245)

  • stații de distributie a carburanților auto ale partenerilor autorizați (LUKOIL, OMV, Petrom, SOCAR, Rompetrol, Mol);
  • pe benzile marginale din stația de taxare Fetești, marcate prin semnul „CASH”.

Puncte de vanzare neasistate de operator

  • portalul www.erovineta.ro, proprietatea CNAIR, fara comisioane de tranzactionare sau alte costuri suplimentare;
  • portaluri web ale UNTRR, Scala Assistance;
  • dispozitive de plată automată;
  • aplicația etarife, proprietatea CNAIR, disponibilă pe App Store, Play Store și Marketplace, valabilă pentru toate sistemele de operare pe smartphone, fără comisioane de tranzacționare sau alte costuri suplimentare;
  • prin SMS la numărul 7577 pus la dispoziție de ORANGE ROMANIA, VODAFONE ROMANIA, TELEKOM MOBILE si RCS&RDS.

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360, 0800.800.301 și pot accesa pe prima pagina în caseta din stânga: www.cnadnr.ro - DISPECERAT - Situatia Drumurilor Naţionale, dar și pagina de FB https://www.facebook.com/cnadnr/ și de TWITTER, @CNADNR.