---
---
COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE
Contact registratura pentru depunere documente: registraturacnair@andnet.ro
"RO-MD–UA Organizarea fluxurilor de transport în vederea creșterii capacității infrastructurii, siguranței și eficientizarea serviciilor de trecere a frontierei la drumul comun RO/MD/UA BCP Galați/Giurgiulești/Reni"
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. (Coordonator proiect), MINISTERUL INFRASTRUCTURII SI DEZVOLTARII REGIONALE (MIRD), SERVICIUL VAMAL AL REPUBLICII MOLDOVA (CSRM), AGENȚIA DE STAT PENTRU RESTAURAREA ȘI DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII UCRAINEI (SARDICA), SERVICIUL PENTRU RESTAURAREA SI DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII IN OBLASTA ODESA (SRDIOO) în calitate de beneficiari, împreună cu Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA), în temeiul competențelor delegate de Comisia Europeană („Comisia Europeană”), în calitate de Beneficiari ai finanțării, au incheiat în data de 21.10.2024 un grant in vederea acordarii finantarii pentru proiectul "RO-MD–UA Organizarea fluxurilor de transport în vederea creșterii capacității infrastructurii, siguranței și eficientizarea serviciilor de trecere a frontierei la drumul comun RO/MD/UA BCP Galați/Giurgiulești/Reni" alocat prin CEF-T-2023-SAFEMOBGEN-EXTBORDER-WORKS.
Obiectivul general al proiectului este: Acest proiect abordează măsuri de siguranță rutieră în proximitatea orașului Galați (România), lărgirea drumului care leagă Galați și Punctele de Trecere a Frontierei Reni (BCP), proiectarea și construcția centurii ocolitoare de nord spre Giurgiulești, construcția căilor de acces
spre zona BCP din Galați/Giurgiulești/Reni, precum și construcția a doua parcări HGV situate în Giurgiulești (Moldova) și în apropierea BCP Reni (Ucraina). Proiectul este situat între Ucraina (UA), Moldova (MD) și România (RO) pe TEN-T Rețea cuprinzătoare. Această rută joacă un rol cheie în căile de solidaritate ale UE pentru a facilita exporturile agricole și bilaterale ale Ucrainei, comerțul cu UE, în special în contextul războiului de agresiune rusesc. Prin crearea unui coridor vamal continuu și eficient, proiectul va reduce timpul de procesare la frontieră în toate BCP-urile vizate și va îmbunătăți accesibilitatea și dezvoltarea viitoare a zona portuara a Giurgiulesti.
Obiectivele specifice al proiectului sunt:
• Pe partea română: - Măsuri de siguranță rutieră pentru îmbunătățirea fluxurilor de trafic în Galați-
Giurgiulesti BCP si Management proiect.
Bariere rulante – aprox. 300 m;
Balustrade metalice detasabile – 3 buc
Balustrade din beton – aprox. 500 m
Indicatoare și stâlpi - aprox. 120 buc
Dispozitive de semnalizare luminoasă și dispozitive retroreflectorizante – 20 buc
Marcaj rutier – pe cca. 10 km
Vehicul pentru monitorizare activitati – 1 bucata
De asemenea, sunt incluse activități de proiectare tehnică, precum și audit de siguranță rutieră, conform legilor în vigoare în România.
Acesta acoperă, de asemenea, sarcinile de management de proiect pentru partea RO și coordonarea proiectului.
Activitățile din cadrul acestei componente de proiect vor fi desfășurate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR).
• Pe partea moldovenească: MD-Dezvoltarea infrastructurii în Giurgiulești BCP
Obiectivul principal îl reprezintă sarcinile de management necesare pentru a asigura implementarea fără probleme a pachetului de lucru implementate de Serviciul Vamal al Republicii Moldova, inclusiv conformitatea livrabilelor cu cerințele tehnice/norme și standarde juridice/financiare, comunicarea proiectelor, audit financiar și costuri cu personalul.
Pachetul de Lucru prevede modernizarea unui tronson de 2,14 km lungime a drumului M3 între BCP Reni si BCP Galați de la profilul de benzi 2x1 existent la un 2x2 I-b clasa tehnica - drum expres, adica:
• latimea carosabilului - 4 x 3,75 m;
• lăţimea umărului - 2 x 1,5 m (din care 0,75 m este banda marginală cu aceeaşi structură rutieră ca şi carosabilul);
Această componentă include atât etapa de pregătire, cât și de implementare a investiției.
Activitățile din cadrul acestei componente de proiect vor fi desfășurate de Ministerul Infrastructurii și Regionalelor Dezvoltare.
Acest pachet presupune proiectarea și construcția unei variante ocolitoare la nord de Giurgiulești, cu o lungime estimată de cca. 3,5 km. Drumul va conecta două drumuri naționale (M3 și R34) care asigură accesul la BCP-uri (ucraineană și română) și Portul Moldovei de pe Dunăre.
Acest pachet presupune dezvoltarea unui tronson de drum de 3,5 km lungime cu 2x1 clasa tehnica III - drum national, adica:
• latimea carosabilului - 2 x 3,5 m;
• lăţimea umărului - 2 x 1,5 m (din care 0,50 m este banda marginală cu aceeaşi structură rutieră ca şi carosabilul);
• cu bandă suplimentară de 3,5 m pentru intrare și ieșire din drumurile laterale/parcări.
• Categoria tehnică a drumului ocolitor, conform standardelor moldovenești, este III, cu carosabil din beton asfaltic.
Această componentă include atât etapa de pregătire, cât și de implementare a investiției.
Activitățile din cadrul acestei componente de proiect vor fi desfășurate de Ministerul Infrastructurii și Regionalelor Dezvoltare.
Acest pachet include construirea unei zone de parcare pentru HGV la NE de Portul Giurgiulești, care va asigura o zonă adecvată, sigură și zonă de odihnă confortabilă.
Studiul de fezabilitate va include specificații tehnice detaliate pentru construcția zonei de parcare.
Această componentă include atât etapa de pregătire, cât și de implementare a investiției.
Construcția parcării va include:
• Studii de proiectare pentru o parcare, inclusiv utilități (instalații sanitare, canalizare și iluminare) și marcaj
și semnalizarea instalației și pregătirea proiectării tehnice;
• Construire platformă de beton, în sfera proiectului – 2,7 hectare, pentru 150 camioane
• Lucrări de construcție/refacere utilități asociate – (instalații sanitare, canalizare și iluminare)
• Marcarea și semnalizarea instalației
• Supravegherea lucrărilor.
Activitățile din cadrul acestei componente de proiect vor fi desfășurate de Ministerul Infrastructurii și Regionalelor Dezvoltare.
Pachetul de lucru are în vedere sarcinile de management necesare pentru a asigura implementarea fără probleme a pachetului de lucru implementate de Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, inclusiv respectarea livrabilelor cu normele și standardele tehnice/juridice/financiare relevante, comunicarea proiectului, auditul financiar și costurile de personal.
• Pe partea ucrainiană: UA - Dezvoltarea unei zone de parcare/servire in apropiere de Reni - Giurgiulesti – Galati BCP:
UA - Dezvoltarea unei zone de parcare/servicii în apropierea Reni - Giurgiulești – Galați BCP
Acest pachet are în vedere sarcinile de management necesare pentru a asigura implementarea fără probleme a pachetului de lucru implementat de către beneficiarii ucraineni, inclusiv conformitatea livrabilelor cu normele tehnice/legale/financiare relevante și standarde, comunicarea proiectelor, audit financiar și costuri cu personalul. Activitățile vor fi implementate de către Agenția de Stat pentru Serviciul de Restaurarea și Dezvoltarea Infrastructurii din Ucraina.
Valoarea totală a proiectului este de 26.131.928,00 Euro din care contributia Uniunii Europene (valoarea grantului) este de 13.065.964,00 (valori fara TVA).
Nr. Proiect: 101175830
Durata proiectului: 42 luni
Date de contact: Cristian PISTOL, Director General CNAIR SA., fax: (+4 021) 312.09.84.
„Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regionala, prin Programul Transport. Pentru informații detaliate despre Programul Transport, accesați www.mt.ro”;
„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”.
Copyright © 2016 - C.N.A.I.R. S.A